Microsoft Store do’konining 10 ta printsipini Apple va Google uchun amaliy tadqiqotlar sifatida nashr etadi

Microsoft Windows 10 uchun o’z ilovalar do’konida majburiy qoidalar sifatida qabul qiladigan 10 ta printsipni taqdim etdi. Bu haqda kompaniya o’zining rasmiy blogida e’lon qildi.

1. Ilovalar do'konini tanlash erkinligi

Dastlab, dasturiy ta’minot giganti o’z ishlab chiqaruvchilariga o’z dasturlarini qanday tarqatilishini tanlash erkinligini va’da qildi. Ular Microsoft dasturlar do’konidan ham, kompaniya hech qanday to’siq qo’ymaydigan alternativalardan ham tanlashlari mumkin.

Shubhasiz, bu Applening AppStore-dan tashqarida iOS dasturlarini o’rnatishni taqiqlovchi siyosatiga javobdir, bu Yevropa Komissiyasining Spotify, Rakuten, Epic Games, Match Group va boshqalarning shikoyati bo’yicha monopoliyaga qarshi tekshiruvining sabablaridan biri edi:

2. Biznes modelini tanlash erkinligi

Bundan tashqari, Microsoft ishlab chiquvchining biznes modelini tanlaganligi sababli Windows-da dasturni bloklamaydi. Tarkibning qurilmaga o’rnatilishi yoki storedan uzatilishidan qat’i nazar, ishlab chiquvchi tarkib va ​​xizmatlarni yetkazib berishning har qanday usulidan foydalanish huquqiga ega.

3. To'lov tizimini tanlash erkinligi

Ishlab chiquvchi ilova ichidagi xaridlar uchun har qanday to’lov usulini o’rnatishi mumkin va Microsoft bunga xalaqit bermaydi.

Eslatib o’tamiz, to’lovni faqat dastur do’konlari orqali cheklash Epic Games-ning Google va, avvalambor, Apple bilan urushining sabablaridan biri bo’ldi. O’yin kompaniyasi «App Store» va «Google Play» da ichki xizmatlardan foydalanish o’rniga «Fortnite» ga to’g’ridan-to’g’ri o’z tuzilishi orqali to’lash imkoniyatini qo’shgandan so’ng, o’yin iOS uchun, keyinroq Android uchun dastur do’konidan olib tashlandi. Ushbu voqea kompaniyalar o’rtasida katta huquqiy kurashni keltirib chiqardi va sud hozirgacha Epic Games tomonida emas:

4. Axborotga o'z vaqtida kirish

Microsoft ishlab chiquvchilarga Windows-da ishlatiladigan o’zaro ta’sir interfeyslari to’g’risidagi ma’lumotlarga o’z vaqtida kirishni ta’minlashga va’da berdi.

5. Ilovalar do'koniga kirish

Ilova xavfsizlik, maxfiylik, sifat va tarkibni o’z ichiga olgan ob’ektiv standartlar va talablarga javob beradigan bo’lsa, har bir ishlab chiquvchi Windows-ning Microsoft Store-iga kirish huquqiga ega bo’ladi.

Agar Google sizga Google Play-ni chetlab o’tib, boshqa dastur do’konlaridan foydalanishga ruxsat bersa, unda iOS buni amalga oshirmaydi. Apple-ning qattiq qoidalaridan norozi bo’lgan Epic Games, Spotify, Tinder va boshqalar App Store siyosatiga qarshi koalitsiya tuzdilar:

6. Oqilona komissiya

Windows dasturlar do’koni boshqa operatsion tizim dasturlari do’konlarining raqobati sifatida oqilona komissiya oladi va Microsoft ishlab chiquvchini o’z ilovasida sotmoqchi bo’lmagan narsalarini sotishga majburlamaydi.

7. Foydalanuvchilar bilan bevosita aloqada bo'lish

Ishlab chiquvchi qonuniy ishbilarmonlik maqsadida o’z foydalanuvchilari bilan to’g’ridan-to’g’ri o’z ilovalari orqali aloqa qilish huquqiga ega va Microsoft do’koni bunga xalaqit bermaydi.

Android va iOS-da ishlab chiquvchi asosan App Store va Google Play-da sharhlar orqali foydalanuvchilarning ilova haqida fikrlari haqida tasavvurga ega.

8. Barchaga bir xil standartlar

Windows dasturlar do’konida Microsoft-ning o’z dasturlari raqobatdosh dasturlar bilan bir xil standartlarga mos keladi.

9. Arizalarning bepul raqobati

Microsoft unga raqobatlashish uchun ishlab chiquvchi ilovasi to’g’risida ommaviy bo’lmagan ma’lumotlardan yoki Microsoft do’konidagi ma’lumotlardan foydalanmaydi.

Masalan, Yevropa Ittifoqi ovozli yordamchilarga qarshi monopoliyaga qarshi tekshiruvlarni boshladi, chunki Yevropalik kuzatuvchilar texnologik gigantlarning ushbu sohada raqobatlashadigan platformalarni keskin cheklashlariga ishora qildilar:

10. Shaffof qoidalar

Microsoft do’koni qoidalar, reklama va marketing imkoniyatlari to’g’risida shaffof bo’ladi. Kompaniya ularni izchil va xolisona tatbiq etishga va barcha o’zgarishlarni xabardor qilishga va nizolarni adolatli hal qilish jarayonini ta’minlashga va’da berdi.

Ehtimol, Microsoft ushbu printsiplarni monopoliyada ayblamasligi uchun kiritgan bo’lishi mumkin va shunchaki Apple, Amazon, Facebook va Google kabi boshqa IT-gigantlarga ta’sir qiladigan ajralish xavfidan qo’rqqan. Eslatib o’tamiz, ushbu kompaniyalar rahbarlari 6 soat davomida AQSh Kongressi oldida so’zlashdilar, so’roq tafsilotlari quyidagi maqolada batafsil bayon etilgan:

Ushbu kompaniyalarga qarshi 16 oylik antitrestlik tekshiruvi natijasida raqamli davrda qonun islohotlari bo’yicha xulosalar va tavsiyalar berildi:

Biroq, ba’zi boshqa mashhur raqamli platformalardan farqli o’laroq, Windows 10 ochiq platformadir. Dasturchilar dastlab o’z dasturlarini qanday tarqatishlarini tanlashlari erkin.

Kompaniya shuningdek, Microsoft ishlab chiquvchilardan o’yin ichidagi xaridlar uchun Xbox do’konidan 30 foizli komissiya olishni davom ettirishini ta’kidlamoqda:

Nega bugun ushbu tamoyillarni ushbu Xbox do'koniga qo'llamayapmiz, deb so'rash o'rinli. O'yin pristavkalari - ma'lum foydalanish uchun optimallashtirilgan ixtisoslashgan qurilmalar. Muxlislar tomonidan sevilishiga qaramay, ular kompyuter va telefon bozorida sezilarli darajada ustundir. O'yin pristavkalarining biznes modeli kompyuter yoki smartfon ekotizimidan juda farq qiladi.
Rimma Alayli
Microsoft bosh maslahatchisi o'rinbosari.

Microsoft Xbox konsollarini past marjlarda sotishni da’vo qilmoqda, ammo ba’zi xarajatlarini raqamli savdo orqali qoplaydi. Ushbu biznes modeli iPhone va iPad-larda yuqori marjlarga ega bo’lgan, ammo baribir ilova ichidagi xaridlardan tushumning 30 foizini oladigan Apple-dan farq qiladi. Biroq, Microsoft hali ham o’yin konsollari uchun to’g’ri printsiplar to’plamida ishlash kerakligini tan oladi.

Do'stlaringiz bilan baham ko'ring:

Sizga yoqishi mumkin...

Fikr bildirish

Email manzilingiz chop etilmaydi. Majburiy bandlar * bilan belgilangan